ЕТИКА СЛУЖБОВОЇ ПОВЕДІНКИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ІЗ СПЕЦИФІЧНИМИ УМОВАМИ НАВЧАННЯ
Анотація
У статті досліджено етику службової поведінки у закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання. Зазначено, що професійна сфера ЗВО із специфічними умовами навчання пов’язана із виконанням соціальних функцій, основна з яких – забезпечення високої якості вищої освіти. У цьому процесі важлива роль службової етики як вимоги дотримання високих стандартів професійної діяльності. В умовах динамічних змін у політичній, економічній та соціальній сферах удосконалення етичних норм та стандартів стає необхідним для підвищення довіри суспільства до державної служби. Наголошено, що службова етика – це дієвий чинник мобілізації зусиль державних та громадських інститутів, спрямований на вирішення завдань сталого розвитку та ефективного використання кадрового потенціалу України, комплектування професійного розвитку кадрів. Це історично сформована сукупність моральних настанов, оцінок, кодексів та наукових теорій про належну поведінку особи в службовій діяльності. У державній службі етика відіграє особливо важливу роль, оскільки діяльність органів МВС спрямована на суспільну користь і має відповідати високим стандартам професіоналізму, неупередженості та справедливості. Впровадження та дотримання службової етики – це не тільки вимога часу, а й стратегічний інструмент підвищення кадрової безпеки системи МВС. На сьогодні використовуються різні інструменти для розвитку службової етики у ЗВО із специфічними умовами навчання. Ефективне впровадження службової етики у підготовку кадрів для системи МВС вимагає комплексного підходу, що включає розробку нормативної бази, навчання співробітників та забезпечення контролю за дотриманням етичних норм. Зроблено висновок, що в умовах зростаючої недовіри суспільства до державних інституцій співробітники органів МВС зобов’язані діяти чесно та відкрито. Прозорість у роботі державних органів сприяє зниженню корупційних ризиків. Для успішної реалізації цього завдання необхідно розробити та впровадити відповідні інструменти та механізми, спрямовані на розвиток та підтримання службової етики серед ЗВО із специфічними умовами навчання. При цьому, важливо як навчити курсантів та студентів етичним принципам, так і створити дієві механізми, що дозволяють оцінювати та розвивати їхню етичну поведінка у майбутній професії. Включення оцінки етичної поведінки у систему ефективності професійної діяльності ЗВО із специфічними умовами навчання дозволяє стверджувати про важливу роль етики системи МВС загалом.
