КОНЦЕПТУАЛЬНІ АСПЕКТИ ВИЗНАЧЕННЯ ФУНКЦІЙ ТА ЗАВДАНЬ ПУБЛІЧНОЇ СЛУЖБИ: ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ

  • Василь Россіхін
  • Анвер Омаров
  • Галина Россіхіна
  • Вікторія Панченко
Ключові слова: державна служба, публічна служба, принципи публічної служби, публічна форма влади, адміністративний механізм, функції публічної служби, завдання публічної служби

Анотація

Наукова стаття присвячена дослідженню та комплексному аналізу концептуальних аспектів визначення функцій та завдань публічної служби крізь загальнотеоретичний аналіз. Аргументовано констатовано, що функції публічної служби доцільно розрізняти в залежності від їх сутності на загальні, спеціальні та специфічні. Підтвердженням й виправданістю такої думки є й те, що у Концепції адміністративної реформи в Україні наголошено, що цілі, завдання та базові принципи державної служби обумовлюють такі її головні функції як: забезпечення реалізації державної політики в управлінні суспільними процесами; залучення до державної служби та утримання на ній найбільш компетентних і відданих справі кадрів; побудова кар’єри та просування по службі на основі особистих якостей, заслуг і результатів роботи державних службовців; професійна підготовка,перепідготовка та підвищення кваліфікації персоналу державної служби; здійснення ефективного управління державною службою; забезпечення зв’язків з громадськістю. Критичний аналіз завдань і функцій публічної служби в Україні дозволяє осмислити концептуальну сутність, місце розглядуваної публічної служби в структурі публічної служби нашої держави, соціально-правовий потенціал і значущість цього підвиду публічної служби. Причому аналіз функцій публічної служби у відповідній сфері дає змогу стверджувати, що публічна служба, виконуючи спеціальні та особливі завдання, обумовлені метою функціонування тієї чи іншої сфери, здійснює як особливі функції (ті, які може здійснювати лише відповідна публічна служба), так і загальні функції (тобто ті, що можуть виконуватись публічною службою лише у конкретній сфері, наприклад у антикорупційній, правоохоронній тощо). Це можна пояснити тим, що сутнісна природа публічної служби означена загальними (публічна служба як певний вид служби повинна функціонувати, виконуючи притаманні лише їй функції), а також особливими рисами (ці риси обумовлені конкретною сферою компетенції та виявляються в особливій діяльності, яку не може безпосередньо здійснювати публічна служба іншої сфери відання чи впливу).

Опубліковано
2025-07-16
Розділ
Статті журналу