ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЯ МУНІЦИПАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ У СИСТЕМІ ПІБЛІЧНОЇ СЛУЖБИ

  • Василь Васильович Россіхін
  • Анвер Мурад огли Омаров
  • Галина Володимирівна Россіхіна
  • Вікторія Валеріївна Панченко
Ключові слова: державна служба, публічна служба, етапи публічної служби, публічна форма влади, адміністративний механізм, державотворення

Анотація

Наукова стаття присвячена дослідженню та комплексному аналізу підходів до визначення місця муніципального управління у системі публічної служби.

Аргументовано констатовано, що на сучасному етапі, в умовах науковотехнічного піднесення та розвитку, пожвавлення міжнародного співробітництва та міждержавної інтеграції, публічна служба відіграє все більшу роль у забезпеченні здійснення публічно-владних функцій на виконання загально-соціальних цілей та завдань через публічне управління на різних організаційно-правових рівнях. Спостерігається тенденція, зокрема у сфері організації місцевих громад (органів), на відокремлення політичного цілепокладання, яке здійснюється місцевими та державними політичними діячами, і адміністративного його виконання, яке здійснюється публічними службовцями. А отже, саме публічна служба у її складових елементах: служба в органах державної влади і місцевого самоврядування постає універсальним засобом забезпечення здійснення завдань та функцій публічно-державної влади.

Зроблено висновок про те, що одним із найважливіших засобів забезпечення реалізації функцій демократичної правової держави є ефективна організація та функціонування системи публічної служби. Маючи своїм покликанням реалізацію владних публічно-самоврядних функцій і, насамперед, здійснення управлінської діяльності, служба в органах місцевого самоврядування характеризується низкою ознак, які відбивають її сутність: вона засновується та функціонує у сфері публічної влади, має публічно-правовий характер; має специфічні завдання, пов’язані із забезпеченням повноважень місцевого самоврядування; існує певний зв’язок між державною та муніципальною службою – стаж роботи на муніципальних посадах зараховується до стажу роботи на державних посадах і навпаки, а отже, цілком доцільно акцентувати увага на тому, що служба в органах місцевого самоврядування має розглядатись як постійна, здійснювана на професійних засадах діяльність осіб, які обіймають певні посади в органах місцевого самоврядування, їх апараті з метою забезпечення й реалізації їх функцій та завдань, а також отримують заробітну плату за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету, що дає підстави стверджувати про те, що муніципальна служба є невід’ємним структурним елементом публічної служби.

Опубліковано
2025-01-08
Розділ
Статті журналу