ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНЕ ПАРТНЕРСТВО В РЕФОРМІ УПРАВЛІННЯ ПУБЛІЧНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ
Анотація
В статті розглядаються та аналізуються проблеми пов’язані з реформою управління публічними інвестиціями (брак фінансування, неефективний розподіл коштів та застаріла інфраструктура тощо). Акцентується увага на необхідності даної реформи публічних інвестицій, оскільки вона є стратегічно важливою для розв'язання інфраструктурних завдань і стимулювання економічного розвитку. Значні інфраструктурні потреби України та обмежений бюджетний ресурс вимагають об’єднання зусиль для вдосконалення управління державними інвестиціями. Інфраструктурні вкладення критично важливі для стимулювання економічного зростання. Перетворення державних інвестицій у цінні активи значною мірою залежить від того, наскільки ефективно управляються всі види державних капіталовкладень.
Для створення ефективної системи управління важливо уніфікувати термінологію, що дозволить стандартизувати підходи до інвестицій незалежно від джерел фінансування чи рівнів влади. Зазначається роль державно-приватного партнерства, яке відіграє ключову роль в оновленні інвестиційної політики, оскільки дає змогу залучити в інфраструктурні проєкти приватний капітал і досвід. Державно-приватне партнерство також допомагає розподілити ризики між державою та приватним сектором, що знижує фінансове навантаження на державний бюджет і сприяє ефективнішому використанню ресурсів. Для України це особливо актуально з огляду на обмеженість бюджетних коштів і необхідність відновлення інфраструктури. Крім цього однією з центральних переваг державноприватного партнерства є здатність підвищувати ефективність управління проектами завдяки залученню висококваліфікованих фахівців і технологій з приватного сектора. Це дає змогу поліпшити якість послуг, скоротити терміни виконання і знизити витрати. Впровадження ДПП у моделі управління публічними інвестиціями стимулює також державні структури до оптимізації процесів, до модернізації систем контролю та обліку коштів.